Saturday, January 20, 2007

Hakkımda Bilinmeyenler:)

Sevgili Tunç beni hakkımda bilinmeyen 5 şey konusunda mimlemiş. Bende geçmişte kalan ve hatırladığımda beni çok güldüren anıları, yazıları, çizimleri derleyip bu oyuna katılayım dedim..
İlk olarak yukarıda görmüş olduğunuz hikaye var. 8 ya da 9 yaşlarındaydım. Büyüdüğünde ne olacaksın diye sorduklarında "yazar olacağım" derdim bilmiş bilmiş..İlkokul defterlerimin arasında bulduğum bu korkunç hikaye sanırım o dönem çok popüler olan Kemalettin Tuğcu'nun etkisinde kalarak yazdığım birşey olmalı..Hele şu son sayfadaki illustrasyon gülmekten katılmama sebep oldu..Bu yazar olma hevesim neyse ki uzun sürmemiş yoksa Türk Edebiyatının durumu ne olurdu bilemiyorum:))

İkinci bilinmeyen gerçek...1986 yılında girmiş olduğum Anadolu Liseleri sınavında kopya çekmiştim..Bizim sınıfın büyük kısmı aynı sınıfta sınava girmiştik. Tam önümde de okul birincimiz var. O zaman ki çocukluk aşkım, ee o da benden hoşlanıyor tabi:)..Soruları çözüyor, kitapçığı benim göreceğim şeklide yana kaydırıp öksürüyor..sırf bende aynısını yapayım da aynı okula düşelim diye..Ben salağı ne yapıyor..Çok günah bişey ya kopya çekmek, sadece din sorularını kopya çekiyorum çocuktan. Din sorularına bakınca günah olmuyor tabi:) Böylece ilahi kopya anlayışım sayesinde çocuk Anadolu Lisesine ben ise Özel Liseye yollanıyoruz:))

Üçüncü bilinmeyen gerçek ise "nü" aşkım..yaklaşık 4 yaşlarındayım..O zaman ki en büyük hobim anneannemi çıplak çizmek..Hani misafir geldiğinde küçük çocuklara tembih edilir ya sakın ayıp şey söyleme, küfür falan etme diye..Benim annemde misafir geldiğinde bana "Sakın anneanneni çıplak çizme, hmmm!!" derdi:)) Öldürdüler o zamandan sanat aşkımı canım:)

Dördüncü gerçek ise küçükken çizimleri aşağıdan yukarıya ters yapmam..Herşeyiyle ters çizermişim..Çevirip bakarlarmış..Uzun süre anlayamamışlar neden böyle yapıyorum..Bende bilemiyorum açıkcası..Bir de okula başladığımda rakamlarıda aynalanmış gibi ters yazardım..Belki bununla bir alakası vardır..Zaten bu da ilkokul 2. sınıftan sonra kalmamış..Bazen ilkokul defterlerimi karıştırmak çok zevkli oluyor..O kadar komik yazılar, notlar, resimler var ki..İnsan bunları ben mi yapmışım diye şaşırıyor..

Gelelim beşinci gerçeğe... 9 yaşında bakkaldan şeker çalmıştım. Şeker bayramıydı..Bakkalımız koli koli şekeri tam giriş kapısına sıralamış. Bende ekmek almaya gelmişim..Adamcağız içeride yok..Bekle bekle gelmez.. Şekerlerde renk renk, kutu kutu..Dayanamayıp bir tanesini alıp yemiştim. Uzun süre vicdan azabı çekmiştim sonrasında. Hiç unutmam çilekli, şu sakız gibi olan şekerlerdendi.. Acaba çocukken bu şekilde hırsızlık yapmayan çocuk var mıdır? Merak ediyorum gerçekten..Aaa..şimdi aklıma geldi..annemle babamın ceplerinde kalan bozuklukları da aşırırdık abimle, hazine bulmuş gibi mutlu olurduk..Gidip gazoz alırdık o paralarla...

Sanırım bir günde bu kadar gerçek yeter:)) Bende bu oyunda Founta , Aslı ve Begüm'ü sobeliyorum..Hadi bakalım..Anlatmadığınız gerçekleri görelim:)))

Not: Geçen hafta sevgili Ycurl 'cum geldi bize:) Çok tatlı, adı gibi kıvır kıvır saçları var..Mutfak sohbeti yaptık bol bol..Ycurl'cum söz, gelecek sefer çok daha iyi şartlarda ağırlayacağım seni:) Evine dönmüşsün ne güzel..kocaman sevgiler:)

11 comments:

Anonymous said...

Pinocum,
Beni cok guzel agirladin hic merak etme. Mutfak sohbetimiz cok guzeldi. Oykune cok guldum ben de esyalarimi toparlarken ortaokulda yazdigim bir oykuyu yazdim. Kahramanlarin adi Feride hanim ile Mahmut Sevki Bey. Bilemiyorum kimin etkisinde kaldigimi :))
Sanat askinin pek oldugunu sanmiyorum ya neyse ;)

Anonymous said...

Pinocuğum, çok şaşırdım. Sobe konun üzerine bayağı bir düşünüp taşınmam gerek, pek bilinmeyen bir şeyim kalmadı zira;)

Ama senin bilinmeyenlerine bayıldım, okurken çok güldüm.

Hırsızlık hemen her çocuk yapar küçükken. Adı da aşırma olur tabii.

Tersten çizim ise duyduğum kadarı ile bir çok insanın aksine beyninin farklı bir bölümünün de çalışmasını gösteriyormuş. Benim bir arkadaşım da herşeyi tersten okuyabiliyor ve hatta konuşurken hemen terse çeviriyor. Kendisi de solak.

Dur şimdi, çok işim var benim, ohooo 5 tane bilinmeyen bulacağım, gidiyorum :)

pino said...

Ycurlcum gelecek sefer rakı balık olacak söz:) Sanat aşkı konusu ise karışık..baya bir mücadelerle bugüne kadar gelebildim:) Şimdi eskiye ait anıları kronolojik bir şekilde derliyorum..Yaşlandığımda bakıp bakıp gülmek için..sevgiler:))

Aslıcım bulursun bulursun..bende ne yazsam diye düşünürken birden çıkıverdi herşey...geçmişe gitmek gerçekten çok zevkli..keşke o zamanlarda böyle düzenli günlük tutabilseymişiz diyorum..
Öptüm kocaman:)

Anonymous said...

Pino'cum
senin 5liyi okurken cok eglendim. umarım sende benimkilerle eglenmişsindir.
Ankara ya sevgiler...

pino said...

teşekkür ederim begümcüm:)
sen zaten başlı başına eğlence kaynağısın:))) az güldürmedin beni en son operasyonumuzda.)))
öptüm:)

Anonymous said...

Pino yukarıdaki kuş da ne? Neden yoruma açık değil?

KIKI'S DESIGN said...

pinoooooom:)
istanbulda olduğum için hala daha yazamadım ama düşünüyorum çok eğlenceli bişeeeey!!!
bu gece hamen yazıcaaaam:)
öptmssssssss!!!

pino said...

aslıcım mail attım:)

kikicim fountacım..bekliyorummm:))merakla hemde:)

Pınar said...

hikayedeki "can çekiştiriyor" kısmına bayıldım =)

Virginia Valle said...

BEAUTIFUL but PinoI dont know what the post mean ;) some little boy sent to you a letter that is amazing!!! you will build a lot of dreams for children ;)

pino said...

pınarcım teşekkürler:) gerçekten komik tanımlamalar kullanmışım..sevgilerr..

virginia, this paper is from my childhood. When I was a little girl I used to write stories and illustrate them..It is enjoyable to read them again:) lot's of love:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...