Tuesday, February 17, 2009

Kartlar ve Kapak

Geçen hafta Pazartesi günü canımın son damlasını teslim ederek çizmiştim Bilim Çocuk kartlarını. Konu elektrik. Ben ve elektrik! Öğrencilik hayatımın kabusu.. Eee, hayatta bazı şeylerden kaçmak hiç işe yaramıyor. Siz kaçsanız bile o sizi buluyor, aynı elektrik konusu gibi..
Hani zaten niyetsizim ya, önce koskoca MacPro'yu çökertmeyi becerip çizdiklerimin üçte birini yok ettim! Bu bir çizerin başına gelebilecek en korkunç şeydir. Kendimi tam camdan atacaktım ki sevgili Tuğba beni harika bir şekilde havaya soktu.

Tuğba: Pinocum, sen sever miydin elektrik konusunu öğrenciyken?
Pino: Neffrettt ederdimmmmmmmm!!!
T: Tamam işte bak, çocukların çoğu sevmiyor bu konuyu, ve ruhsuz bir şekilde anlatıldığı için de öğrenmeden nefret ediyorlar. 
P: Eeee...
T: Şimdi sen bu kartları çizeceksin ya.. İşte bu sevimli çizimler onların ilgisini çekecek..
P:Yaaa... (Aklıma yatmaya başlıyor:)
T: Tabi.. Senin sayende bu çocuklar yıllardır korkup kaçtıkları bir konuya ilgi duyup araştıracaklar. Öğrenecekler
P: Di mi ama.. (Yavaş yavaş havaya giriyorum:)
T: Belki de aralarından bir biliminsanı çıkıp " ben Pino'nun kartlarıyla sevdim bilimi" diyecek.
P: Derler mi sence?
T: Tabi ki derler, hatta heykelini bile dikerler:)
P: Evet evet, çizilmeli bu kartlar! Bekle beni elektrik dünyası, kartlarımla geliyorummmmmm:)))

İşte böyle çizildi bu kartlar:) Her ne kadar son 9 tanesi hastalığım nedeniyle yarı baygın şekilde olsa da inanılmaz şeker oldular. Ben bile sevdim elektrik konusunu o derece yani:)))

Bu arada Kapak çizimi de bana ait. Uzaya ilk Türk astronotunu yolladım:) Hayırlı uğurlu olsun:)

Across the Universe - Beatles

19 comments:

Anonymous said...

Pinocuğumum heykelini dikmeliler gerçekten. Türk eğitim sistemine büyük bir katkıda bulundu. Bu kartların eşi benzeri yok. Hatta dünyada bile. Böylesine degerliler.

Bu arada kartlari cizmek bile Pino'ya yaradi. Kondansatör, direnç, transistör, transformatör nedir biliyor artık. Yaşasın Bilim, Yaşasın elektrik, Yaşasın Pino!

Tuğba Can

Bengi Gençer said...

alemsiniz alemsinizzzz! :D
ikinizin de ellerine sağlık!!

guguk kuşu said...

Harikasın ya. Senin yaptığın resimlerle herşey daha güzel bir hal alıyor. Şu benim doçentlik notlarına da bi el atsan diyorum:):):)

pommeler said...

dün ameliyattan sonra ilk dısarı çıkısımda gördüm dergiyi kendi kendime acaba pino mu cizdi demiştim
haklıymısım demekki
ellerine sağlık pinocum:)

pinomino said...

Tuğbacım, bu gazla sıradaki konu neydi diyeceğim sana:)))
öptümmm..bu öğlen benimsin bak unutma:D

Bengiiiii..rikriklerde ayrı güzel bu arada:) Bu sayı pek şeker oldu di mi:))

Guguk Kuşu, hemen çalışayım:) Gerçi elektrik konusundan daha zor o konular:)

Pommeler, evet evet ben çizdim:) Hem sarı kedicik hem de astronotumla raflardayım bu ay:) sevgiler, ve yeniden geçmiş olsun..

Şirin said...

Güzel elektriğin hiç ama hiç kesilmesin!!!!
Bak iki insan bir araya gelince ilk sordukları soru artık biliyorsun ki:P :"elektrik var mı?" oluyor.
Yani onsuz olmuyor..
Bu çağın insanı böyle işte...
Leyla ile Mecnun zamanında böyle elektrik dertlerimi vardı:)))
Kısa kesiyorum... Kapı çalındı... elektrik faturası geldi kesin:(((

serrose said...

Bence de dikilsin heykelin :)))
Ben bile severek okudum.Yakinlarimda bulunsa alicam kendime o derece :)
Sevgiler
ellerine saglik

özii said...

Pinoo sen varya bir tanesinnnn öğrencilerime hemen almalıyım. Eminim elektriği çok sevecekler. Ellerine sağlıkk, sen bilime lazımsınnn...

GeCe said...

fizikçi olduğum için yazıyorum gerçekten çok eğlenceli ve başarılı şekilde çizmişsiniz kesin çocuklar daha iyi anlayacak, her zaman bilimin görsel metaryelle anlatılmasından yanayım ama tabi görünmeyen dünya için böyle fareler gerekiyor

missy said...

pinocum, elektrik yuklu minik fareler harika, gercekten cok sevimli, boyle de ogrenmezse veletlerimiz pess:)
ve uzaya giden ilk turk astonota da bayıldım, cok dusuncelisin, turk halkı olarak haklı olarak gururlandık:) sayende:)
sevgiler

ÇAğ said...

Pinocum geçende aldım dergiyi eşim vardı yanımda.Ayça için ağır senin için hafif bir dergi değil mi dedi gülerek.Bense benim için tadında çünkü Milliyet çocuklardanım,Ayça için gelecekte işine çok yarayacak bir dergi.Okuyorum ve saklıyorum hele senin çizdiğini bilmek daha bi mutlu ediyor beni:)
Öptüüüm

Neslihan said...

Hmmmmm,giden ilk astronot belki de benim oğlum olur :)
Bu ayki Meraklı Minik dergisinde vahsi kedilere bayıldık, hepsinin üstünü kapladık seffaf filmle, böylece oglum da yırtamıyor, surekli eşleştirme oynuyoruz ;)

pinomino said...

Esintilercim haklısın, bir arkadaşımız vardı bir türlü bulamazdı elektriği tutan birini..hatta çarpasım gelirdi baygınlık geçirip al sana 220 nasıl ama iyi mi diye:))

Serrose tesekkur ederim:)) Bende düşünüyorum şu heykel işini vallahi:P Yani Melih amca ankara caddelerine surahi dahil dikmedik şey bırakmadı bir benim heykelim mi fazla yani:))

öziicim tavan yapan egom ile değil bir, bin kart seti feda olsun benim yavrularıma ne diyeyim:)))) teşekkür ederim:))

gececim yorumunu çok sevdik, Tuğbacım ile birlikte.. Zaten amacımız da senin tam yazdığın gibi.. Elektron fareler ise ayrı bir tatlı oldu hakikaten:))

missycim, baktım uzay bilimlerimiz uyuyor ben yollayayım bari dedim:)) Yani maksat benim için küçük insanlık için büyük bir adım olsun diye:)) Bakalım bu ay sonu veletlerden gelmeye başlar mektuplar..çok keyifli oluyor okuması:))

Cag'cım eşin öyle demesin, okuyucu kitlemiz neredeyse tüm veliler:)) Hatta ben bile bilimi dergimizde öğreniyorum:)) Ayrıca saklamak çok iyi fikir çünkü tematik olduğundan konu konu birikiyor herşey:) sevgiler:))

Neslihancım bizim deniz mesela astronot olucam diye dolanıyordu evde geçen ay:) Neden olmasın belki de olurlar gerçekten:)) Ayrıca kart olayı harika:)) çok yaratıcısın, bu şekilde hiç eskimez gerçekten:) oğluşu öperim:))

Turkuaz Deniz said...

Pinomcum, ellerine saglik. Heykelini ben dikicemmmm:) Sendeki elektrik inanilmazzzz zzzzzzzzzzzzz zzzzzzzztttt...

pinomino said...

Nesecimmm sagolll:))) Hazir 29 mart yerel secimleri yaklasmisken yap bi guzellik:D

Aydan Atlayan Kedi said...

Daha yazıyı okumadan çizdiklerine bakarken şöyle diyordum kendi kendime: "Çocukların sevmediği konular bu şekilde ilginç hale getirilse ne kadar çok çocuk ne kadar çok şey öğrenir." Bence çok büyük bir katkı sağlıyorsun onların geleceklerine Pino'cum...

Demet said...

Pino merhaba ben de elektrik konusundan nefret ederdim bizim zamanımızda da senin gibi bi veletsever olsaydı da çizseydi keşke bunlardan.. çok çok şeker olmuşlar çizimine sağlık :))

pinomino said...

Kedicim,
Demetcim
çook teşekkür ederim:))
sevgilerimleeeeee
pino:)

Anonymous said...

Pino...
Bilim Çocuk dergisini severek okuyoruk hatta TÜBİTAk'ın çıkardığı çocuk kitaplarını sürekli alıyor ve etrafımdaki çocuklara hediye ediyorum kapaktaki remin sana ait olduğunu bilmek beni şimdi bin kez daha mutlu etti...:-)
sevgiler.
arzu- acupofcaffein

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...