Merhabalaaar... Bloguma hoş geldiniz:) Öncelikle böyle bir yemek etkinliğine ilk defa katıldığım için çok heyecanlı olduğumu belirtmeliyim... Yemek yapmaktan büyük zevk alan birisi olarak yemek bloglarında dolaşıp değişik tarifleri not etmek ve denemek en büyük zevkim. Ama şimdiye kadar yaptığım yemekleri blogumda sergilemeye hiç cesaret edememiştim..Bu etkinlik benim için çok keyifli oldu. Sadece elmalı bir tatlı yapmadım bunun yanı sıra yapılış sürecinin illustrasyonunu da yaparak mutfakta ne kadar tertipli ve düzenli olduğumu da sizlerle paylaşmak istedim :)) Benim "Elma Ye" etkinliği için seçtiğim tatlı "Karamelli Elmalı Turta" internette bu tatlıyı biraz araştırınca "Upside Down Apple Pie" adı altında birçok tarife ulaştım. Yaklaşık hepsinin tarifi birbirine benziyordu, bende bu tariflerin doğrultusunda birazcıkta kendimden birşeyler ekledim ve aşağıda gördüğünüz tatlı ortaya çıktı. Bu arada kafama takılan bir soru da olmadı değil. Tart, turta ve pay aynı şeyler mi yoksa yapılış ve biçim şekillerine göre farklı anlamlar mı taşıyorlar. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim. Ben tatlımı turta olarak adlandırdım yanlış olduysa kusura bakmazsınız artık:) Tadına gelinceeeee......:) Eşim oldukça lezzetli dedi ve bir dilimini fotoğraf çekimlerimin hemen sonrasında midesine indirdi. Hatta dekor olarak kullandığım nane yapraklarını bile yedi! Sanırım ilk yemek etkinliğim başarılı olmuştu:) Şimdi evdekiler diğer etkinliği dört gözle bekliyorlar ;) Lafı fazla uzatmadan tarifimi veriyorum..vee iştee karşınızda Pino'nun Muhteşem Karamelli Elmalı Turtasııııııı....
MALZEMELER:
9 çorba kaşığı tepeleme un
6 çorba kaşığı pudra şekeri
3 yumurta
125 gr margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
4 adet büyük boy yeşil elma
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1/2 su bardağı şeftali reçeli (başka bir reçelde olabilir)
1 çorbakaşığı bal
Karamelize işlemi için: 1 çay fincanı şeker
1 çay fincanı su
3-4 damla limon suyu
YAPILIŞI:
Elmalı turtayı yapacağım kalıbın içerisinde şeker ve suyu kaynattım, kaynama sırasında limon suyunu ilave ettim ve 10 dakika gibi bir sürede şeker karamel haline geldi. Ayrı bir cezvede margarini erittim, 1-2 kaşığını soğuyan karamelin üzerine dökerek kaşıkla yüzeyine yayılmasını sağladım. Soyulmuş ve dilimlenmiş elmeları 1 kat karamelli tabana dizdim. Üzerine dövülmüş cevizleri döktüm. Cevizlerin üzerine şeftali reçelini gezdirdim ve 1 kat elma daha dizdim. Başka bir kapta yumurta, vanilya ve şekeri çırptım. Elenmiş un ve kabartma tozunu yavaş yavaş ekledim. Mikser ile akışkan bir hamur olacak şekilde karıştırmaya devam ettim. Daha sonra elmalarımın üzerine eşit dağılacak şekilde döktüm. 170 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika arası pişirdim. Fırından çıktıktan sonra ılık iken servis tabağına ters çevirdim.
Ben tatlımın üzerine tarçın serperek servis yaptım, isteyenler pudra şekeri de serpebilir. AFİYET OLSUN :)





