Pino selam, geçen ay biraz inceledim. 2d için "Kemik Sistemi" heyecanlandırıyor önce insanı ama, programın default animasyonu dahil, smooth bir animasyon çıkartabilmek biraz uzak gibi, selamlar
Pınarcım Merhaba; bir arkadaş bu konuda üşenmemiş dateylandırmış,uzun olacak ama işine yarar umarım..Sevgiler.. :MOHO: Program tamamen flash tabanlı olup flash'ın desteklemediği birçok özelliği barındırmaktadır. Küçük gibi görünsede yaptığı işin sınırları tamamen size bağlıdır. Yalnız program yalnızca karakter animasyonu mantığı çerçevesinde hazırlandığı için web, oyun, arayüz gibi konularda özellikleri kısıtlıdır. Ancak gördüğüm diğer programlar içerisinde kullanımı en basit olanı buydu. Kendi içerisinde çok güzel hazırlanmış tutorial dosyaları da mevcut. Bu dosyalardan programı bir haftada çözebilirsiniz. Size programın bazı özelliklerinden bahsetmek istiyorum.
Bone (Kemik): Programın kemik yapısı desteği sayesinde vektör veya resimden oluşan karakterinize kemik yapısı bağlayabilir ve karakter hareketini belli açılarda sınırlayarak (bacağın, kolun bir açıdan sonra dönmemesi vb.) animasyonunu oluşturabilirsiniz.
Parçacık (Particul): Tek bir karakter yada nesneyi copy-paste yapmadan çoğaltıp bunlara başına buyruk haraket etme gibi özellik verebilme. (Su altı baloncukları, rüzgardaki çimenler vb..)
Script: Script sayesinde gelişmiş ateş, duman, patlama etkisi yaratabilme (makineyi kasıyor)
3D obje import: Çok gelişmiş olmasada obj. 3d dosya formatı import desteği (vektör)
ai-eps import: vektörel çizimlerinizi import ederek bunları arkaplan yada karakter olarak kullanabilme.
Resim import: png dosyalarını dosyaya alıp bunlara kemik bağlayabilme. Zemin veya mekan olarak kullanabilme (çok gelişmemiş olsa da vektorde kaplama olarak kullanabilme. Sabit zeminlerde işe yarıyor.)
Export: codec li avi (divx, xvid), swf, quick time (makinede varsa) çıktı alabilme.
9 comments:
Ne yazik ki bilmiyorum ama su linkte size yardimi dokunacak biri cikabilir gibi geliyor:
http://grafficafe.net/
çok teşekkürler..gerçi site üye almıyor dışarıdan ama forum belki işe yarayabilir..
http://www.lostmarble.com/forum/viewforum.php?f=9
www.e-frontier.com/go/animestudio/tutorials
Pino selam, geçen ay biraz inceledim. 2d için "Kemik Sistemi" heyecanlandırıyor önce insanı ama, programın default animasyonu dahil, smooth bir animasyon çıkartabilmek biraz uzak gibi,
selamlar
sağol Ilgaz..zaten tek site bu konuyla ilgili bu yazdıkların..teşekkürler:)
Merhaba! Belki bu isinize yarar... Sevgiler...
http://www.e-frontier.com/go/animestudio/tutorials
zaten daha once soylenmis... simdi farkettim, kusura bakmayin...
nilüfercim çok teşekkür ederim:) bende zaten bu link dışında başka bir yere ulaşamadım..çok sağol yeniden..sevgilerle
Pınarcım Merhaba;
bir arkadaş bu konuda üşenmemiş dateylandırmış,uzun olacak ama işine yarar umarım..Sevgiler..
:MOHO:
Program tamamen flash tabanlı olup flash'ın desteklemediği birçok özelliği barındırmaktadır.
Küçük gibi görünsede yaptığı işin sınırları tamamen size bağlıdır. Yalnız program yalnızca karakter animasyonu mantığı çerçevesinde hazırlandığı için web, oyun, arayüz gibi konularda özellikleri kısıtlıdır. Ancak gördüğüm diğer programlar içerisinde kullanımı en basit olanı buydu. Kendi içerisinde çok güzel hazırlanmış tutorial dosyaları da mevcut. Bu dosyalardan programı bir haftada çözebilirsiniz. Size programın bazı özelliklerinden bahsetmek istiyorum.
Bone (Kemik): Programın kemik yapısı desteği sayesinde vektör veya resimden oluşan karakterinize kemik yapısı bağlayabilir ve karakter hareketini belli açılarda sınırlayarak (bacağın, kolun bir açıdan sonra dönmemesi vb.) animasyonunu oluşturabilirsiniz.
Parçacık (Particul): Tek bir karakter yada nesneyi copy-paste yapmadan çoğaltıp bunlara başına buyruk haraket etme gibi özellik verebilme. (Su altı baloncukları, rüzgardaki çimenler vb..)
Script: Script sayesinde gelişmiş ateş, duman, patlama etkisi yaratabilme (makineyi kasıyor)
3D obje import: Çok gelişmiş olmasada obj. 3d dosya formatı import desteği (vektör)
ai-eps import: vektörel çizimlerinizi import ederek bunları arkaplan yada karakter olarak kullanabilme.
Resim import: png dosyalarını dosyaya alıp bunlara kemik bağlayabilme. Zemin veya mekan olarak kullanabilme (çok gelişmemiş olsa da vektorde kaplama olarak kullanabilme. Sabit zeminlerde işe yarıyor.)
Export: codec li avi (divx, xvid), swf, quick time (makinede varsa) çıktı alabilme.
http://www.lostmarble.com/moho/index.shtml
müjde'cim çook teşekkürler:)çok sağol:)
Post a Comment